18.5.12

Piši, piši mi!


Pripadam generaciji koja pamti i vremena kada su se pisma slala onako zapravo, fizički. Znate ono, papir i olovka, pa koverta. A koverta bez samolepljivog poklopca! Da, beše to ona gorka (bukvalno), liz varijanta (kada ste slali pismo, sa njim ste slali i uzorak svog DNK:)!
U detinjstvu sam imala drugarice iz drugih zemalja i gradova sa kojima sam se dopisivala, a od drugara iz razreda sam dobijala novogodišnje čestitke na kućnu adresu. Znam, znam - čista naučna fantastika! I danas čuvam tu šarenu gomilu...
Vođena nostalgijom, krajem prošle godine sam se odlučila na krajnje neobičan korak. Najbližim prijateljima sam poslala čestitke za Novu godinu! A-ha! I nema ko od njih me nije zvao da mi kaže kako se oduševio kad je našao čestitku u sandučetu, da milion godina nije dobio ni jednu and so, and so.
U poslovnom svetu običaj slanja novogodišnjih čestitki začudo još uvek opstaje. Nekoliko godina sam bila zadužena za odabir i slanje istih. Omiljeno zaduženje ikada! Uvek bih se odlučila za neke koje imaju humanitarni karakter - uglavnom UNICEFove.

Nedostaju mi ta "papirnata" vremena. Da se razumemo - pišem blog (čitaj: u potpunosti sam elektronski i digitalno orijentisana!). Ipak, zar nije lepo kad dobiješ pravo pisamce? Možda ljubavno, pa još i namirisano, ihhhh!
A izgleda da i genijalni Alber Elbaz deli moje mišljenje! Naime, Lanvin je, pored ostalih divnoća koje štancuje, izbacio i ove setove za pisanje pisama (dostupne na net-a-porter). Ma, zamislite samo - srcići, mašnice, Alberov lik i bojice (jaaaao, bojice... #raznež) sa natpisima "I want that dress" ili "I love Lanvin"! Pa koliko je ovo medeno?








Šnjurajući po netu naletela sam i na ove Knock Knock preblesave čestitke. Umreh od smeha na ovu prvu levo - Happy birthday to someone who is... Na pošiljaocu je da (ako sme) otkači kategoriju od very young do almost dead. Na drugoj strani, za utehu, piše: Of course, you look great. Presmešno! Evo tešim se da još uvek potpadam pod kategoriju young-ish, a ne sort of young..:)


Kako to da sav taj ludo dobri dizajn dolazi iz Japana? Na primer ove čestitke, razglednice - šta god, na koje sam nabasala na ovom sajtu. Prosto ne mogu da odlučim koja mi je bolja!
3D ptičica u koju možete da upišete svoju poruku...



Biciklista mi je hit! U balončić se upisuje poruka, a biciklista može jednostavno da uživa u vožnji, ali i da izvodi vratolomije. Pa kako ko voli!



Devojčica koja plete...



Full moon story - napravi svoj luster!





I višnjica na šlagu - "iseci i sklopi znamenitosti" razglednice! Makaze u ruke, sec-sec i imaš svoj Ajfelov toranj ili Koloseum. Pa jel može nešto biti više cool od ovoga?!







Na kraju, za slanje pisama potrebne su nam markice! Naši roditelji su skupljali poštanske markice iz raznih zemalja sveta, a danas većina nas ne zna kako izgledaju one aktuelne koje su u svakodnevnom poštanskom prometu.
Elem, uvek sam volela da vidim interesantne markice. Zato mi je privukla pažnju vest iz britanskog izdanja časopisa Vogue. U čast 60 godina britanske mode, britanska pošta (Royal Mail) je izdala seriju poštanskih markica na kojima su najslavnija dela britanskih dizajnera - Paul Smith odelo, Vivienne Westwood haljina, itd. Ljudi koji su osmislili dizajn ovih markica smatrali su da bi odeća fotografisana na lutkama izgledala isuviše beživotno. Sa druge strane, da su stavili fotografije poznatih ličnosti koje su tu odeću nosile, lik&delo istih bi skrenuli pažnju sa odeće i njenog dizajna. Zato markice izgledaju ovako...










Pa zar posle svega niste inspirisani da napišete neko pisamce?

Ljubac! M.

 

15 comments:

  1. Ovo sjajno izgleda. ;)
    Ja i dalje volim da prelistavam tatinu kolekciju markica. :)

    ReplyDelete
  2. Cakano! Ovo me vraca u moje prepiske iz detinjstva, kada smo pravili koverte od korica Mikijevog zabavnika... :o) #odusev #jupi

    ReplyDelete
  3. Ja nikad nisam poslala pismo, ako izuzmemo ona pismanca u prvom osnovne koji su se slali preko nekoga ili cak davali licno. Znam, jadno.
    Ove markice sa odjecom su fenomenalne :)

    ReplyDelete
  4. Divna vremena su to bila kada smo se dopisivali sa decom sirom sveta. Ja sam kao mala skupljala razglednice, markice...
    Bar sad za NG biram za Borkovu firmu cestitke, uglavnom unicef...

    ReplyDelete
  5. Odlican post,i ja spadam u one koji jos cuvaju pisma nekih drugara iz detinjstva,iz bivsih republika i prijateljskih zemalja:)))
    A ove godine sam napravila novogodisnje cestitke i poslala prijateljima i isto kao i tebe,svi su zvali i bili odusevljeni.Nedostaju valjda svima ta lepa papirna vremena.
    Sve ovo sto si pronasla na netu me inspirise da nastavim da pisem ljudima,zamisli kako bi se prijatelji tek iznendlili kada bi pisma dobili:D

    ReplyDelete
  6. da zaista su divni, tvoji pisma i marke, danas sve što možeš očekivati u poštanskome sandučiću su računi koje moraš platiti, rijetko da te se netko sjeti :/ pisma su već otišla u zaborav

    http://www.worldisrunway.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Predivno, ja isto spadam u generaciju,kad smo imali hrpu prijatelja iz drugih gradova samo zato da bi se mogli dopisivati.Bilo je divno otvoriti sandučić,a unutra hrpa predivnih pisama.Odličan post,vratila si me u divna vremena!

    ReplyDelete
  8. Pa ovo je savrseno, ja skupljam sarena pisma, imam ih bas punu kutiju i cuvam i salvete i dalje!!! :)

    ReplyDelete
  9. Pa i ja sam do srednje skole razmjenjivala pisma,uf bilo je tu svega a onda au krenuli mobilni telefoni i sva ta cuda i od tada se nesjecam kad sam kome poslala pismo,ali se rado prisjetim svih cetitiki za novu godinu,bozic,uskrs poslanih/dobijenih :)

    ReplyDelete
  10. joooj daa :D kad se sjetim osnovne škole i prijateljstava preko pisama aah.. pa mirisne salvete i papirići, baš mi to fali.

    ReplyDelete
  11. jako volim
    i jos uvek cekam da mi neko posalje pismo
    sta god pricali, papir sam devojka :)

    ReplyDelete
  12. Hy doll! lovely post! what do u say about following each other?:X

    FashionSpot.ro

    ReplyDelete
  13. Ipak poželim neko pismo... :) Ovo je divno, predivno :) Moj favorit je mjesečeva lampa, ali su sve sjajne :)

    ReplyDelete
  14. predivne stvarcice :) gdje samo nalazis te sve slikice?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kopam, kopam, kopam po netu... Dok jednog dana skroz ne oslepim pred kompjuterom! :))

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...