9.5.12

From Russia with love


Поздравляю с Днем Победы
Danas se u Rusiji obeležava Dan pobede. Najveći državni praznik. Svakog 9. maja na ulicama Moskve u svečarskoj atmosferi paradira na hiljade i hiljade vojnika pred najvišim državnim rukovodstvom, stranim diplomatama i građanima Moskve.
Elem, iako nismo u Moskvi i ne posmatramo taj spektakl uživo, nema razloga da i nas ne uhvati parčence praznične euforije i obuzme taj ruski vibe. Stoga danas malecno blablaisanje (opet, dokle više?!) o Rusiji.


Kako sam ogromni (čitaj: stvarno ogromni) obožavalac i poštovalac ruske modne scene, možete zamisliti moje ushićenje kada je moj ruski dovoljno uznapredovao da mogu da čitam ruske modne magazine! Sreća, sreća, radost! Odnosno: счастье, счастье, радость! A očigledno je da moju fascinaciju Rusijom i ruskom modnom elitom dele mnogi, pa svako malo osvane neka modna kolekcija inspirisana ovom gigantskom zemljom.
Najnoviji primer je Charlotte Olympia - ona je dizajnirala Matryoshka sandalice i klač torbu. Sandalice su, kakvog li iznenađenja, crvene i na sebi imaju čuvenu rusku matrjoškicu (lutku, koja je kod nas poznata i kao babuška). Klač je verzija poznate Charlotte Olympia Pandore.



A sećate li se onih Chanelovih Russian doll mufova i torbica? Pa, ljubav velika kao Rusija! Čisto obožavanje!




Kada je ruski Vogue 2008. godine slavio desetogodišnjicu postojanja, najpriznatiji dizajneri današnjice su, njemu u čast, oslikali matrjoške, koje su kasnije prodate na dobrotvornoj aukciji. 


Trideset i jedna matrjoška svaka za sebe je umetničko delo, a zanimljivo je videti kako su poznati dizajneri izmodirali ove čuvene, debele lutkice - Prada je matrjošku obukla u čipku, Dolce & Gabbana u svetlucavo, a Burberry u - trench coat!




Mnogi editorijali (ne samo ruskih) modnih časopisa inspirisani su Rusijom, pa imamo brdo modnih fotografija snimanih na Crvenom trgu i drugim poznatim turističkim lokacijama Rusije. Dve muvice jednim editorijalom - promocija i mode i turizma! Iz Rusije s ljubavlju Natasha Poly u Vogue Russia, marta 2009. i Leila Jay u ELLE US, oktobra 2011.







Ultimate ruskom lepoticom smatra se Natalia Vodianova. Can't argue with that! Ono zbog čega mi je ova naslovnica ruskog Voguea iz septembra 2010. zapala za oko jesu ova super cool sovjetska slova. Nežna lepotica i grubo pismo. Zvuči nespojivo, ali izgleda kao milion dolara! Pardon, rubalja.


Ovaj post nikako ne bi mogao biti kompletan bez pominjanja najstilizovanije ruske četvorke koju čine - Miroslava Duma, Elena Perminova, Ulyana Sergeenko i Vika Gazinskaya. Žene me svaki put razduševe!


I u onoj prvoj, jesenjoj, a i u prolećnoj Uliyaninoj kolekciji, jedan od osnovnih motiva na njenoj odeći upravo je onaj tradicionalni ruski cvetni etno motiv.



Vikina nova kolekcija pak nema nikakve veze sa ruskom tradicijom. Ali itekako ima veze sa ruskom modnom sadašnjicom! Jer kada ste talentovani kao Vika i kada kao glavnog modela i promotera imate prelepu Miroslavu Dumu, uspeh je zagarantovan.








Za kraj, par crtica koje nemaju veze sa Rusijom i modom. Već samo sa Rusijom.
Jasam li vam već spominjala kako sanjam put Transsibirskom železnicom? Put od preko 6 dana i 9.000 km, kroz nešto Evrope i celu Aziju, od Moskve pa sve do Vladivostoka. Eh, ova avantura je odavno pri vrhu moje "to do" liste!



Ukoliko planirate put u Rusiju, na umu imajte sledeće. Moskva je svetski megalopolis, ogromna i sva grandiozna, ali kažu da se prave lepote ipak nalaze u carskom gradu - Sankt Peterburgu. Uzmimo za primer samo Ermitaž, bele noći i više stotina mostova koji se podižu u kasnim večernjim časovima! Par saveta u vezi sa boravkom u Sankt Peterburgu možete pronaći na ovom preslatkom blogu, a sledi i nekoliko fotografija - tek onako, kao melem za (moju nomadsku) dušu.








Sa nestrpljenjem iščekujem novembar ove godine kada u bioskope stiže nova verzija Ane Karenjine sa Keirom Knightley i Jude Lawom! Već vidim: Arena, kokice i po koja suzica... Iako uglavnom više volim ruske filmske verzije - nekako su autentične i sve pršti od emocija (valjda zbog tog ruskog jezika), mora se priznati da nova glumačka postava zvuči obećavajuće.




Поцелую! M.

18 comments:

  1. ja danas ceo dan mislim o mooj haljini sa babuskom..izgubljena je negde, kanda!

    ReplyDelete
  2. Sve, sve, sve je prelijepo ali fotografije na kraju i divna Keira <3

    ReplyDelete
  3. ah kakav post!! savrsenstvo!

    ReplyDelete
  4. hehehe ti si bas onaj sanjar koji idealizuje rusiju i gleda je kroz onaj bogati divni 19 vek,kroz rusku dusu....
    eheh....
    divan post!

    ReplyDelete
  5. obozavam njihovu raskos i kicoski stil, ostalo i ne. a da mi se dopadaju ove remodelirane matrjoske- dopadaju <3

    ReplyDelete
  6. Ja sam odusevljena tvojim postom , ali o-du-se-v-lje-na!
    целую))

    http://djelkavuckovic.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Fenomenalan post procitala sam ga bar tri puta :-)

    ReplyDelete
  8. Ja sam fascinirana svim i svačim što ima veze sa Rusijom i modom u njoj...danas sam baš videla preeeeslatke babuške i nameračila sam se da ih već sutra kupim :D Jako lep post.

    ReplyDelete
  9. amazing photos! xx

    http://www.theprovocativecouture.com/

    ReplyDelete
  10. Dijelim s tobom ljubav prema tij drzavi.
    Top destinacija mi je St.Petersburg.
    A voljela bih i proputovati trans sibirskom zeljeznicom.

    Natasha P. Privna, a ULyana S trenutno najomiljenija dizajnerica.

    Svaka cast.

    ReplyDelete
  11. amazing post dear! Gorgeous blog! Following! Hope you'll follow me back!

    I would like to invite you join my Romwe givaway: you can win $ 60 freebies and a pair of cool sunnies! ;)
    http://memyselfandmycloset.blogspot.it/2012/05/romwe-summer-giveaway.html

    ReplyDelete
  12. mene je prilicno istraumirala pri prvoj poseti...bas mi je zao, volela bih da joj dam jos jednu sansu!

    ove matryoshka torbe pobedjuju, ne mogu da se odlucim da li mi je bolja Chanel ili Charlotte Olympia

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja sam cula bas dosta loseg... Ali nekako volim da u svemu gledam ono sto je najbolje. Cekam svoju priliku da skoknem do Rusije, pa da prenesem utiske iz prve ruke! :))

      Delete
  13. Prelep post.Ne znam sta bih pre komentarisala:)

    ReplyDelete
  14. Samo se nadam da slusas Bajagu. Ako ne onda obavezno poslusaj nekoliko pjesama, kao sto je 'Ruski voz' i slicno :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh, nisam neki ljubitelj, ali te pesme znam... Npr:
      "Na minus dvadeset i sest Moskva je tonula u san,
      Ja sam se topio ko sneg kada ga stavis na dlan...
      Tamara, tralalalala..." :)))

      Delete
  15. Oduševila si me ovim postom, oduševila! Ja studiram ruski jezik i književnost, i evo još vrlo malo i završavam; letos sam provela mesec dana u Moskvi i to je bilo neverovatno i neponovljivo iskustvo. Planiram uskoro malo podrobnije da pišem o tome na blogu. Delim i ja tu tvoju, kao što Elena reče, ljubav prema "idealizovanoj" Rusiji. Ali ko je poseti ne može da se vrati ravnodušan, pogotovo ako poznaješ njihovu istoriju, književnost..a tek rusku dušu! :) sledeća destinacija mi je St.Petersburg, jedva čekam da se vratim još više zasenjena ruskom lepotom. A o njihovoj modi, modnim časopisima i onoj "četvorki" i da ne govorim, moje oduševljenje ne prestaje :)
    heh, poneo me ovaj post, pa sam se raspisala :D ako te zanima bilo šta slobodno me kontaktiraj, kao što rekoh biće i na blogu vrlo uskoro o mojoj Moskvi :)
    pratim te i dalje :*

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...