28.9.11

United Colors of Benetton


Šezdesetih godina prošlog veka tridesetogodišnji Luciano Benetton je prodao bratovljev bicikl kako bi kupio polovnu mašinu za tkanje. Ostalo je istorija, koja ukratko glasi ovako... Prva mala kolekcija raznobojnih džempera je prodata na mah i iste godine Luciano sa dva brata, Gilbertom i Carlom, i sestrom, Giulianom osniva "Benetton Group". Rezultat je mreža od preko 6.000 prodavnica u 120 zemalja sveta! Impresivno, ha? Pored brenda casual odeće United colors of Benetton, Benetton grupa poseduje i nešto luksuzniji brend Sisley i brend totalno ležerne odeće Playlife.


Osim po kvalitetnoj "obojenoj" odeći, Benetton je odavno postao poznat po reklamnim kampanjama koje sa tom odećom ama baš nikakve veze nemaju. Fotograf Oliviero Toscani je od Benettona dobio odrešene ruke i čovek je svojim kampanjama uspeo da šokira, oduševi, naljuti ceo svet! Njegove fotografije su predstavljale kritiku međurasne, međuverske, međunacionalne netrpeljivosti, rata, diskriminacije različitih i bolesnih, ekološke nesavesnosti i bahatosti čoveka prema prirodi. Promovisale su ljubav, toleranciju i prihvatanje crnih, belih, žutih, HIV pozitivnih, homoseksualno opredeljenih, osuđenika, gladnih i slepih.
Neke od najpoznatijih Benetton fotografija koje su se našle na bilbordima širom sveta su upravo one i najkontroverznije. Poznata je fotografija koja prikazuje čoveka koji boluje od AIDS-a na samrti. Kao "Najkontroverznija kampanja" u Ginisovu knjigu rekorda upisana je Benettonova kampanja sa novorođenom (još neokupanom) bebom. Na istu je podneto preko 800 pritužbi Britanskoj upravi za standarde u oglašavanju (ili tako nekako - moj slobodan prevod). Zatim, tu su one koje prikazuju crnog i belog konja "u ljubavnom zanosu" (kao protest protiv zabrane mešovitih brakova), kineskog vojnika i tibetanskog monaha koji se zajedno mole za žrtve razornog zemljotresa u Kini, poljubac sveštenika i monahinje, crnkinje koja doji belo dete, itd, itd. (više kampanja možete pogledati, na primer, ovde)



























A mi svakako obožavamo i njihove "redovne" kampanje, gde od jednostavne bele pozadine upadljivo odudaraju boje - kose, kože i odeće! Sve lepo, veselo, loveful! 
















Jesen i zima su, čini se, tmurna i siva godišnja doba. Ili ipak ne? (kampanja za kolekciju a/w 2011)




I nešto razmišljam, Luciano je osnovao kompaniju sa 30... Znači, nije još kasno da mi na pamet padne neka brilijantna ideja i da stvorim imperiju! Ima li neko biciklo za prodaju, pa da se uortačimo?

Ljubac! M.

26.9.11

Hooked on Rita's style!


Ehhh, ovih dana inspiracije nikad dosta! Iselili smo letnju, pa polako useljavamo jesenju garderobu u ormane (ne previše naglo, zato što, šmrc, još tugujemo za omiljenim sandalicama). I sad je sezonski izazov pred nama! Potrebno je iznova osmisliti kombinacijice koje ćemo šetati predstojećih hladni(ji)h dana i uz one stvarčice iz prethodnih sezona uklopiti poneki novi komad garderobe. Zato over&over listamo modne časopise, lunjaramo po netu u potrazi za onim wow, pure excitement lookovima koje bismo mogli da iskopiramo.
Na stranu nedelje mode koje pokušavamo do detalja da ispratimo, modne blogerke su uvek tu da nas inspirišu i utiču na naš stil i ukus. Tako nas u odevanju ponekad zadese Bee-momenti, Chiara-momenti, Vanja-momenti, a od danas očekujte i Rita-momente! Da, da, imam osećaj da će vam se svideti ova mlada dama. Ruskinja, dakako (конечно, što bi se reklo). Rita Galkina na svom blogu - Diaries of a big city! oduševljava svoijm outfit postovima! Osim što je izuzetno lepa, Rita se, čini se, igra modom i bez mnogo muke na fotografijama izgleda kao filmska diva iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka. Riti očigledno sve sezone idu od stila, ali me posebno fascinira to što izgleda tako chic i onih dana kada je temperatura očito dooosta ispod nule. Odmah se setim svojih 3.685 slojeva odeća, bez koncepta i veze, promrzlog nosa i kose od vlage "zanimljive" forme. Hmmm... Moram malo da poradim na toleranciji na hladnoću, zbog lepote!
Ipak, niko zimu ne nosi tako dobro kao Ruskinje!
Kako vam se dopada moj novi blog crush


























Ljubac! M.

23.9.11

Kakve će cipelice dame iz Londona nositi narednog proleća...


Dođe i prođe Londonska nedelja mode, u međuvremenu počela je i Milanska i već više ne znam koju reviju gledam, šta se ono beše dešavalo u Njujorku, koji je dizajner onako baš pogodio, a koji razočarao. Ipak, u svoj toj zbrci, neke stvari su toliko out-of-this-world da nije bilo moguće da mi promaknu. I zato današnji post posvećujem najjačem utisku sa London Fashion Weeka. Cipelama! Jeeeej!
Shoe manijak kakav jesam, satima sam ošamućeno gledala u cipelice koje su špartale pistom i pravila virtuelnu wish listu, zabave radi. Heh, recimo da bih mogla da se poistovetim sa rečima jednog starog "hita" Pretty Brene, gde i šeik objavi bankrot usled njenih velikih želja! 
Kad su prolećne tendencijice u pitanju, cipele će i dalje biti apsoštrumfno predivne! Nosićemo platformice, a totalni hit će biti wedges! Obožavaćemo šareniš! Providne štikle! Štiklice u drugoj, jarkoj boji. I dalje ćemo planinariti na visokim, a uskim potpeticama, ali će primat ipak preuzeti one malo niže i deblje. Četvrtaste, pa zaobljene. Ravne cipelice će biti u totalno masculan fazonu. Cipele će nam biti ukrašene šiljcima, čipkom, cvećem, perlama (Burberry, sećate se?), nitnama, & so, & so. A mi ćemo se i dalje u njima osećati kao da vladamo svetom (znate ono "Shut up and watch me walk!"). Bar tako kažu oni iz Londona!

Jonathan Saunders





Mary Katrantzou




 
Matthew Williamson





Mulberry





Paul Smith





Pringle of Scotland





Roksanda Ilinčić




Ljubac! M.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...