28.9.11

United Colors of Benetton


Šezdesetih godina prošlog veka tridesetogodišnji Luciano Benetton je prodao bratovljev bicikl kako bi kupio polovnu mašinu za tkanje. Ostalo je istorija, koja ukratko glasi ovako... Prva mala kolekcija raznobojnih džempera je prodata na mah i iste godine Luciano sa dva brata, Gilbertom i Carlom, i sestrom, Giulianom osniva "Benetton Group". Rezultat je mreža od preko 6.000 prodavnica u 120 zemalja sveta! Impresivno, ha? Pored brenda casual odeće United colors of Benetton, Benetton grupa poseduje i nešto luksuzniji brend Sisley i brend totalno ležerne odeće Playlife.


Osim po kvalitetnoj "obojenoj" odeći, Benetton je odavno postao poznat po reklamnim kampanjama koje sa tom odećom ama baš nikakve veze nemaju. Fotograf Oliviero Toscani je od Benettona dobio odrešene ruke i čovek je svojim kampanjama uspeo da šokira, oduševi, naljuti ceo svet! Njegove fotografije su predstavljale kritiku međurasne, međuverske, međunacionalne netrpeljivosti, rata, diskriminacije različitih i bolesnih, ekološke nesavesnosti i bahatosti čoveka prema prirodi. Promovisale su ljubav, toleranciju i prihvatanje crnih, belih, žutih, HIV pozitivnih, homoseksualno opredeljenih, osuđenika, gladnih i slepih.
Neke od najpoznatijih Benetton fotografija koje su se našle na bilbordima širom sveta su upravo one i najkontroverznije. Poznata je fotografija koja prikazuje čoveka koji boluje od AIDS-a na samrti. Kao "Najkontroverznija kampanja" u Ginisovu knjigu rekorda upisana je Benettonova kampanja sa novorođenom (još neokupanom) bebom. Na istu je podneto preko 800 pritužbi Britanskoj upravi za standarde u oglašavanju (ili tako nekako - moj slobodan prevod). Zatim, tu su one koje prikazuju crnog i belog konja "u ljubavnom zanosu" (kao protest protiv zabrane mešovitih brakova), kineskog vojnika i tibetanskog monaha koji se zajedno mole za žrtve razornog zemljotresa u Kini, poljubac sveštenika i monahinje, crnkinje koja doji belo dete, itd, itd. (više kampanja možete pogledati, na primer, ovde)



























A mi svakako obožavamo i njihove "redovne" kampanje, gde od jednostavne bele pozadine upadljivo odudaraju boje - kose, kože i odeće! Sve lepo, veselo, loveful! 
















Jesen i zima su, čini se, tmurna i siva godišnja doba. Ili ipak ne? (kampanja za kolekciju a/w 2011)




I nešto razmišljam, Luciano je osnovao kompaniju sa 30... Znači, nije još kasno da mi na pamet padne neka brilijantna ideja i da stvorim imperiju! Ima li neko biciklo za prodaju, pa da se uortačimo?

Ljubac! M.

7 comments:

  1. nemam biciklo imam ideje :)
    a benetton me uvek vrati u detinjstvo #raznezz

    ReplyDelete
  2. jesam li ti vec rekla da si ti moj top 5 domacih blogova??

    ReplyDelete
  3. @ Jelena K.: Ih, pa ni ja... Mada, ako su ideje dobre, ja cu uloziti stare rolere (skoro nekoriscene usled straha od padanja) i odvajacu od dzeparca za uzinu! :)))
    @ Elena: He-he, to mi jos niko nije rekao! :)) Sad sam se bas razdusevila! :))

    ReplyDelete
  4. Nisam znala za njegove početke...
    Baš zanimljiva priča!
    ***

    ReplyDelete
  5. hehe...bicikl nadjemo odmah, vazno da su ideje tu... ;)
    sjajan post! obozavam beneton onako skroz od glave do pete,odusevljavam se njihovim reklamama uvek i zauvek! legenda! <3

    ReplyDelete
  6. Beneton je detinjstvo. Ja volim njihove netipične reklame, moja omiljena je ona sa ljudskim srcima, 3 jedna srca a ispod piše "WHITE BLACK YELLOW", fenomenalna poruka :)

    ali i ove vesele, klasične su sjajne!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...